25 Ağustos 2013 Pazar

YALAN DÜNYADAN YALAN(!) HABERLER
05/03/2013

 

Müslüm Baba da aramızdan ayrıldı. Rahmetle anıyor, “mekanı cennet olsun” diyorum. Sevenlerinin (ben dahil) başı sağ olsun…Pazar günü en çok dinlediğim parçaydı “Oy dünya yalan dünya” ...Konu komşu ezberlemiştir belki de… Bir  BÜYÜK’e danışasım vardı , sonra vazgeçtim… Dünya yalansa, var olan her şey de yalan… Düşünsenize “yalan haberden yargılanıyorsunuz ve hakim karşısında “ Efendim, dünya yalan, ne olacak ki ben yalan yazdımsa” diyorsunuz. Öyle değil mi ama…
Bak nasıl söylüyor rahmetli Müslüm Baba…
Oy dünya yalan dünya,
Yalan, yalan, yalan dünya.
“Yok efendim bizim her şeyi bilen,ara sıra ölüm tehditleri filan aldığını bile söyleyen,”mağdurum da mağdurum” diyen  Muz Cumhuriyeti’nin Çanak Kenti  Üniversitesi’nin baş efendisinin kayınvalidesi bilmem kaç dönüm üzerine  Tardonos ‘ta eğitim amaçlı kurulan deneme meyve bahçesinde zayıflamak için yürüyüşler yapıyormuşşşş. Toprağın tepişmesi bir yana bi de ağaçlardan meyve koparıyomuşşşş  baş efendinin kayınvalidesi… Adı üstünde “eğitim bahçesi-deneme meyve üretim bahçesi… Kardeşlere korumalı villa mı?” Aman, aman hepsi yalan… İnanmam ben böyle şeylere..
Aramızdan ayrılsanda gönlümüzdesin Müslüm Baba…
Mecnun leyla’ya vurulmuş,
Kerem aslı’ya kul olmuş,
Ferhat şirin’le yoğrulmuş,
Arzu’yu kamber’e vereydin ya,
Yalan, yalan, yalan dünya.
“Yok, Müfide 50 bin vermiş 75 bin istemişteeeee, dolandırılmış filan… Yok herkesin “gitsin” dediği müdür için masaya yumruğunu vurmuştaaaaa “O müdür kalacak.Çünkü, onla işlerim var” demişşşş… Yalan şeyler bunlar… Söylentiden de öte düpediz yalan(!)
Bak ne diyor rahmetli Müslüm Baba…
Kimisini ağlatırsın,
Kimisini güldürürsün,
Genç yaşlarda öldürürsün,
Ölüme çare bulaydın ya,
Yalan, yalan, yalan dünya.
Çancan Söğütsatan köyünde düğünlerde altın takmayı çok seven bir etkili yetkili hanımefendi;  yanında çalışanlarına "  Tatlı su çeşmelerinden içmeyin " diyormuş.Kendileri  ve işçileri oralarda Ezikli suyu içiyorlarmışşşşş. İnekleri 4 kere boğaya çekmişler ,döl tutmuyormuş, ağaçlar kuruyormuşşşş. O yörede su birikintilerinin üzerleri yağ tabakası ile kaplanmış. Buna çareler bulmak gerekliymişşşşş… Dedim ya “Yalan haber beyaaaa”
Kimse söyleyemez abi Rahmetli Müslüm Baba gibi…
Dağların var yüce yüce
Yaylaların koca koca,
Yalan dünya uçtan uca,
Sulh içinde olaydın ya,
Yalan, yalan, yalan dünya.
“ Olum varya, Çanak Kenti Çevre Platformu Sözcüsü Hicri Nalbant “Bu işte bir gariplik var. Termik santralcılar ile turizmciler, madenciler ile turizmciler kol kola” demiş ve üstüne üstlük konuşamaya da devam etmiş “Bu işin kolaylaştırıcısı da maalesef  Picaret Odası. Bunun sonunda zeytinler talan ediliyor bir tek turizmciden ses çıkmıyor. Kazdağları talan ediliyor bir tek turizmciden ses çıkmıyor. Sıcak su kaynaklarına el konuluyor bir tek turizmciden ses çıkmıyor. En çok bağırması gerekenler susuyor. 14 bin megabayt termik santral kurulacak bir tek turizmciden ses çıkmıyor.  En büyük sorun bu. Bu sorun aşılamazsa kazandığımız tüm değerler tümüyle yok olacak. Bugünlerde yaptık yaptık, öyle çok zamanımız da yok”  Der mi? Demez be abi … Bu da yalan haber beyaaaa…
Hadi hep birlikte yad edelim Müslüm babamızı…
Biraz umut vermedin ki,
Zalimi yere sermedin ki,
Haktan yana olmadın ki,
Yüzünü garibe döneydin ya,
Yalan, yalan, yalan dünya.
Saygılarımla 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder